gulasova macska

macska

macska
ničenie Zdroj: vlastný archív
 
AP
AP | 17.11.2023 19:18

Oprava: zver postrieľali.


Nervacik
Nervacik | 18.11.2023 14:52

Toto nie je celkom fer. Lesnici na rubaniskach nove stromy vysadzaju.


AP
AP | 18.11.2023 15:44

Potom čo ich vyrúbali na holorub. Aby ich mohli vyrúbať zase. Les nemá byť plantáž.
Les sa obnoví aj sám a kvalitnejšie, povyše nás keď cca 20 rokov vyrúbali celý les a približne polovicu nechali tak, na druhej vysadili malé borovičky. Kde nechali tak do dvoch rokov rástli malé listnáče a teraz už je tam zase nový mladý les. Kde vysádzali, ujala sa možno polovica, boli malé zakrpatené, hrdzavé, a nakoniec ich aj tak prerástli náletové listnáče.


bronski
bronski | 18.11.2023 16:23

'vlastny archiv' ..🐱


Je po voľbách Zvyknite si
Je po voľbách Zvyknite si | 20.11.2023 08:59

-všetko sme posekali, obilie vymlátili, zver vyhnali, malé živočíchy rozdrtili.
-a to všetko len preto, aby vegetariáni nepokapali od hladu?
-nie, aby sme ostali už iba my, poľnohospodári.


bezmenny
bezmenny | 20.11.2023 09:48

@Nervacik: mas pravdu, je to prilis makke. Predstav si, ze vlastnis kus zeme, kde je len oracina alebo pastvina. Chces tam les? Vies kolko stromov musis vysadit? Nula. Z naletovej zelene tam mas dopar rokov taku dzunglu ze az, postupne od krikov cez jarabiny a casom az po vzrastle stromy, prirodzene danemu kraju.
Na co su nam lesnici? Na co je ich tolko? Nic poriadne nerobia, len polovacky, lebo kazdy lesnik je aj polovnik a hubar... len sa ponevierat a brat peniaze od statu. Aj zver prikrmuju len preto aby ju mohli lovit. Rovnako ako rybari co zarybnuju aby mohli ryby chytat... asi inak nevedia vyuzivat cas.
Lesnici sadia tie stromy nie preto, aby bol les, ale preto aby sa mohlo tazit za par susnov drevo a to sa vyvazalo do zahranicia... nepovedal by som ani makke F, ak by sa ho tazilo menej a spracovalo sa tu a vyvazal sa napr. drahy nabytok - to by aj ludia mali kvalifikovanejsiu pracu...
Tak a tu mas odpoved k tym lesnikom - sadia take druhy stromov, ktore potom vedia spracovat na drevnu masu, napilit a predat... cize nie take ake su prirodzene v nasej krajine.
Preco si myslis ze v Tatrach, v 2004 bola ta velka kalamita kde smreky padali ako domino? Kvoli prirode? Nie, kvoli jebnutym ceskoslovenskym lesnikom, a ti ludia sa myslenim od vtedy velmi nezmenili - nasadili tam cele desatrocia jeden smrek vedla druheho jak do ziveho plota, uplne neprirodzene... to ze si ludia tak tatry pamataju za svojho zivota neznamena ze tak vyzerali vzdy... v 19st. to bolo vyklcovane uzemie na pastviny pre ovce a potom to zacali zalesnovat... zial nenechali to na prirodu, lebo boli mudrejsi a hlavne financne nenazranejsi... to ze potom niekto tam vyhlasil narodny park im spravilo skrt cez rozpocet... a este vacsi, ak sa zavedie bez zasahove uzemie... to uplne nemaju radi - lebo to presne o tejto sorte ludi nieco vypoveda, su nepotrebni v takom mnozstve ako su, ale ako vidis na priklade Huliaka a dalsich trtkov z regionov, povazuju sa za najbystrejsich a pupok Slovenska... pritom cista chamrad.


Nervacik
Nervacik | 20.11.2023 13:55

Hej, je prevda, ze nevieme vyrobit pridanu hodnotu z dreva, len to nie je celkom len o lesnikoch. To je o celom tomto state.


Nervacik
Nervacik | 20.11.2023 13:55

A ono ja vidim aj rozdiel v tom, ak sa bavime o statnom lese a sukromnom lese.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader